Ważne informacje
Elektroniczne przesyłanie PIT-u
Informacja dla osób, które wnioskują o Kartę Krakowską na podstawie PIT
(niezameldowanych na pobyt stały w Krakowie).
Mieszkańcy niezameldowani na stałe w Krakowie, a odprowadzający tu podatki dokumenty PIT mogą dołączyć w zakładce „Moje Wnioski” na stronie internetowej www.kk.krakow.pl lub w aplikacji mobilnej mKK. Dokumenty można okazać również w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTP lub Punktów Obsługi Mieszkańców UMK.
Obowiązująca procedura:
- Wnioskodawca może złożyć wniosek o wydanie Karty Krakowskiej/ przedłużenie ważności Karty w formie elektronicznej (preferowane) lub papierowej.
- Wnioskodawca który nie jest zameldowany na pobyt stały w Krakowie może jeden z wymaganych dokumentów PIT dołączyć w zakładce „Moje Wnioski” na stronie internetowej www.kk.krakow.pl lub w aplikacji mobilnej mKK. Wymagane dokumenty opisane są w par. 6 ust. 4 Procedury wydawania, przedłużania ważności i unieważniania Karty tj:
pierwszą stronę PIT opatrzoną prezentatą Urzędu Skarbowego (pieczątką wpływu) lub z potwierdzeniem jego złożenia, z zastrzeżeniem, że w przypadku PIT 40A nie wymaga się prezentaty/potwierdzenia złożenia,
pierwszą stronę PIT wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru tego PIT (UPO),
zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, potwierdzających rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych za rok poprzedni w Urzędzie Skarbowym właściwym dla osoby zamieszkałej na terenie Krakowa, ze wskazaniem Krakowa jako miejsca zamieszkania.
W przypadku, gdy wniosek o wydanie Karty/ przedłużenie ważności Karty składany jest w okresie styczeń-marzec danego roku, a na dzień złożenia wniosku Wnioskodawca nie rozliczył się jeszcze z podatku dochodowego od osób fizycznych za rok poprzedni, przedstawić może rozliczenie podatku PIT za rok poprzedzający rok rozliczeniowy.