Ważne informacje

Jak przedłużyć status Karty Krakowskiej?

2025-09-30
Status Karty Krakowskiej jest wydawany na nośniku plastikowym i/lub mobilnym na okres 12 miesięcy. Aby Karta pozostała aktywna po upływie roku, należy przedłużać jej ważność.

Jak długo ważna jest Karta Krakowska?

Status Karty Krakowskiej jest wydawany na nośniku plastikowym i/lub mobilnym na okres 12 miesięcy. Aby Karta pozostała aktywna po upływie roku, należy przedłużać jej ważność.

W przypadku osób zameldowanych w Krakowie, status Karty Krakowskiej przedłuża się automatycznie. Osoby posiadające Kartę plastikową muszą jedynie zapisać uprawnienia przyznane na kolejny rok w automacie biletowym; posiadacze Karty w wersji mobilnej nie muszą wykonywać dodatkowych czynności, aktualny status będzie się automatycznie wyświetlał w aplikacji. Natomiast mieszkańcy, którzy nie są zameldowani na pobyt stały w Krakowie, a chcą nadal korzystać z uprawnień, są zobowiązani corocznie złożyć wniosek o przedłużenie statusu Karty i okazać dokument potwierdzający odprowadzanie podatków w Krakowie (PIT opatrzony prezentatą Urzędu Skarbowego/potwierdzeniem jego złożenia lub PIT wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) lub zaświadczenie z urzędu skarbowego).

 

Kiedy można złożyć wniosek o przedłużenie ważności Karty Krakowskiej?

Wniosek o przedłużenie ważności statusu Karty można składać nie wcześniej niż na miesiąc przed upływem terminu ważności.

O wyniku weryfikacji oraz możliwości złożenia wniosku o przedłużeniu statusu zostaniesz poinformowany wiadomością e-mail.

Przypominamy osobom, które przystąpiły do programu tuż po jego uruchomieniu w lipcu lub sierpniu 2018 r., aby nie zapomniały o złożeniu w okresie wakacyjnym wniosku o przedłużenie statusu Karty. W ten sposób unikniecie przerwy w ważności statusu Karty i nie stracicie uprawnień do zniżek oraz rabatów przewidzianych przez program.

 

Jak złożyć wniosek o przedłużenie statusu Karty?

(dotyczy mieszkańców niezameldowanych w Krakowie na pobyt stały)

 

1. Wniosek elektroniczny

Wnioski o przedłużenie statusu Karty Krakowskiej można składać w wersji elektronicznej przez stronę internetową www.kk.krakow.pl, po zalogowaniu na konto użytkownika. Jest to najwygodniejsza i najszybsza forma załatwienia sprawy.

W celu pozytywnej weryfikacji dokumenty PIT można dołączyć w zakładce „Moje Wnioski” na stronie internetowej www.kk.krakow.pl lub w aplikacji mobilnej mKK.

potwierdzenie  rozliczenia za poprzedni rok kalendarzowy podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Krakowie, zawierający wskazanie Krakowa jako miejsca zamieszkania osoby wnioskującej, tj.:

  • pierwszą stronę PIT-u, opatrzoną prezentatą Urzędu Skarbowego (pieczątką wpływu) lub z potwierdzeniem jego złożenia (w przypadku PIT 40A nie wymaga się prezentaty/potwierdzenia złożenia)

lub

  • pierwszą stronę PIT wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru tego PIT (UPO)

lub

  • stosowne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego.

 

2. Wniosek papierowy

Ponadto wnioski o przedłużenie ważności Karty Krakowskiej na kolejny rok, jak również inne wnioski, w tym wnioski o pierwszorazowe wydanie Karty, można składać w Punktach Obsługi Karty:

  • Punkt Obsługi Pasażerów, ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej):
    poniedziałek–piątek, w godz. 8.00–15.30
  • Punkt Obsługi Pasażerów, ul. Pawia 5A - hol dworca kolejowego Kraków Główny PKP, przy Punkcie Obsługi Klientów Małopolskiej Kolei Aglomeracyjnej, obok sklepu Biedronka - możliwość dojścia od strony Galerii Krakowskiej oraz od strony Małopolskiego Dworca Autobusowego (MDA)
    poniedziałek-piątek 9.00–16.30
  • Punkt Obsługi Pasażerów, os. Centrum D blok 7:
    poniedziałek–piątek, w godz. 11.00–18.00

Podczas składania wniosku w punkcie stacjonarnym należy okazać do wglądu dokument potwierdzający rozliczanie podatku w Krakowie.

 

Załącznik: wzór wniosku papierowego o przedłużenie ważności statusu Karty (pdf), obowiązujący od 7 maja 2025 r.